Uusi lähetyssihteeri

Hei! Olen Irja Voutila, Heinolan seurakunnan lähetyssihteeri. Olen aloittanut työt 1. helmikuuta Tuulikki Ihalaisen jäädessä eläkkeelle.
kuva_irjasta_helmikuu_2017_THUMB.jpg

Tehtäviini kuuluu seurakunnan lähetystyön ja aikuisten parissa tehtävän työn organisointia, siis monenlaisten tilaisuuksien, tapahtumien ja pienryhmien järjestelyä. Olen huomannut, että niitä täällä on runsaasti! Seurakunnan toiminta vaikuttaa näin tuorein silmin katsottuna monipuoliselta ja eläväiseltä ja monesta asiasta kantavat vastuuta vapaaehtoiset seurakuntalaiset. Tervetuloa mukaan!

Olen koulutukseltani sosionomi ja diakoni. Aikaisemmin olen ollut töissä muun muassa Sipoon suomalaisessa seurakunnassa ja Joutsenon seurakunnassa ja ehtinyt olla sekä diakonin että lähetyssihteerin tehtävissä. Heinola on kaupunkina minulle uusi tuttavuus, mutta olen kotoisin Nastolasta, joten seutu tuntuu kotoisalta.

Muutama vuosi sitten uteliaisuus ja halu oppia uutta veivät minut seurakuntatyöstä vanhojen huonekalujen ja sisustusten pariin. Opiskelin restaurointia ja hankin siitä itselleni toisen ammatin. Tällä hetkellä nuo taidot ilahduttavat lähinnä omana harrastuksena ja vastapainona työlle, ja erilaisia pieniä käsityöprojekteja onkin melkein koko ajan vireillä.

Olisi mukava tutustua moniin seurakuntalaisiin, joten tulkaahan tervehtimään kun tavataan! Katsellaan yhdessä eteenpäin. Kun luonnossa valo jo kohta voittaa pimeyden, toivon, että samoin saisi elämäämme valaista Kristuksen kirkkaus.

Mon Feb 06 12:22:18 EET 2017