Liikettä lähetystyöhön

Heinolan seurakunta on mukana Medialähetys Sanansaattajien Run for Missions – juoksuhaasteessa Tampereella 16.9.
irjanjuoksukuva_S.jpg

Tapahtumassa Sansa haastaa seurakuntalaiset ja lähetysjärjestöt toimimaan lähetyksen hyväksi. Juoksijat keräävät kannatuslahjoituksia haluamalleen lähetysjärjestölle tai –kohteelle.

Heinolan seurakunnasta juoksuun osallistuu lähetyssihteeri Irja Voutila, matkanaan puolimaraton.

- Harrastan juoksua ja muuta liikuntaa liikkumisen ilosta. Puolimaraton on silti haaste minullekin! Ajatus liikunnan ja lähetyksen yhdistämisestä on minusta mainio ja siksi haluan olla mukana.”

Etiopian radiolähetystyö valikoitui luontevasti kannatuskohteeksi, sillä se on Heinolan seurakunnan nimikkokohde. Etiopiassa lyhytaalloilla kuultavat radiolähetykset ovat yhä paras tapa tavoittaa ihmisiä evankeliumilla. Yli 85 prosenttia väestöstä elää maaseudulla, jossa monin paikoin ei ole edes sähköä. Sansa on tukenut Etiopian evankelisen Mekane Yesus –kirkon radio-ohjelmia TWR:n kautta vuodesta 1984.

Seurakuntalaisia haastetaan tsemppaamaan Irjaa lahjoittamalla Etiopian radiolähetystyöhön. Varsinainen juoksu tapahtuu Tampere Maratonin yhteydessä. Ohjeet lahjoituksen tekemiseen löytyvät osoitteesta www.sansa.fi/juoksuhaaste.

Mon Sep 11 08:35:57 EEST 2017