Ylistysryhmä Sirpaleet finaaliin laulukilpailussa

Loppukilpailu järjestetään Riihimäen keskuskirkossa lauantaina 21.10. klo 18.30. Tilaisuus on yleisölle avoin ja se kuullaan suorana Radio Dein taajuuksilla.
Ylistysryhmä Sirpaleet

Heinolan seurakunnan Ylistysryhmä Sirpaleet on päässyt jatkoon Kristillisen Eläkeliiton ja Radio Dein järjestämässä laulukilpailussa. Muut finaaliin päässeet ovat Caritas-kuoro Alavudelta, Kälviän kitarakuoro ja Kamarikuoro Capotela Kankaanpäästä

Soraäänistä sulosointuihin on ikäihmisille suunnattu kilpailu, jonka järjestävät yhteistyössä Kristillinen Eläkeliitto ja Radio Dei. Kilpailuun on osallistunut 31 kuoroa tai ryhmää eri puolilta Suomea ja esiintymisiä järjestetty seitsemällä paikkakunnalla. Pääraadissa ovat olleet mukana Antero Sala, Tuomas Tarkkanen ja Tuula Kivistö. Finaaliraadissa ovat mukana myös kanttori Anna Pöyhönen ja musiikkipäällikkö Antti Suonio Radio Deistä.

Ylistysryhmä Sirpaleet osallistui kilpailun karsintaan syyskuussa Lahdessa. Ryhmä on perustettu vuonna 1998 vastaamaan Heinolan kirkossa järjestettävien Rukous- ja ylistysiltojen musiikista. Mukana on yli 30 laulajaa ja soittajaa. Parina viime vuonna Sirpaleet ovat olleet yhteistyössä säveltäjä Hannu Huhtalan kanssa toteuttaen mm. Emmauksen tiellä -messua. Kuoroa johtaa Annamari Parikka.

Irja Voutila

Kuva: Kristillinen Eläkeliitto