Ylistysryhmä Sirpaleet voitti Soraäänistä sulosointuihin -laulukilpailun

Voitokas esitys sisälsi kaksi Hannu Huhtalan sävellystä, Anna Sade, Jumala sekä Rakkaus valloittaa.
2017_sirpaleet_laulukilpailu_THUMB.jpg

Kristillisen Eläkeliiton ja Radio Dein järjestämä Soraäänistä sulosointuihin – laulukilpailu huipentui finaaliin Riihimäen kirkossa lauantaina 21.10. Tilaisuus kuultiin suorana lähetyksenä Radio Deistä. Voiton vei Heinolan seurakunnan ylistysryhmä Sirpaleet. Muut finaalissa mukana olleet kuorot olivat Caritas-kuoro Alavudelta, Kamarikuoro Capotela Kankaanpäästä sekä Kälviän helluntaiseurakunnan kitarakuoro. Joukkueet olivat selviytyneet finaaliin yhteensä 29 kilpailevan ryhmän joukosta.

Ylistysryhmä Sirpaleet esitti finaalissa Hannu Huhtalan säveltämän ja Hilja Aaltosen tekstiin pohjautuvan Anna sade sekä Huhtalan ja Leena Lehtisen yhdessä sanoittaman ja Huhtalan säveltämän Rakkaus valloittaa. Voittajajoukkueelle ojennettiin tuhannen euron stipendi.

- Kilpailu oli upeasti ideoitu, iloitsee ylistysryhmä Sirpaleiden johtajana toimiva Annamari Parikka. Kriteereissä ei painotettu niinkään suorituksen virheettömyyttä, vaan luovuutta ja sitä, kuinka laulujen viesti tavoittaa kuulijan sydämen. Kisan erilaisuus ja leikkimielisyys houkutti myös Sirpaleita osallistumaan.

- Kuoroon ei ole pääsyvaatimuksia tai laulutestejä. Kaikki halukkaat ovat tervetulleita, Parikka toteaa. Toiminnassa tärkeää on pitää kirkkaasti esillä kristillistä sanomaa. Voiton taustalla Parikka näkee kuoroperheen hyvän yhteishengen ja myös sen, että esitetyt laulut sopivat hyvin juuri tälle kuorolle.

Voittoa juhlistettiin jo paluumatkalla iltapalan merkeissä. Ensi vuoden puolella suunnitelmissa on järjestää kiitosjuhla kun Sirpaleet helmikuussa täyttää 20 vuotta. Palkintorahat ryhmä aikoo käyttää esiintymismatkojen järjestämiseen.

Irja Voutila

Kuva: Mirka Kallio