Seurakunta vuokraa lisää väistötiloja

Seurakuntakeskus suljetaan 15.11. alkaen toistaiseksi.
seurakuntakeskus_L.jpg

Seurakuntakeskuksessa on syksyn aikana havaittu uusia sisäilmaongelmia ja talon alakerta on ollut osittain pois käytöstä.  Jotta asiaa päästään tutkimaan perusteellisemmin, koko rakennus on päätetty sulkea ja seurakunnan toimintaa siirtää muihin tiloihin marraskuun 15. päivä alkaen.

Jo vuoden alusta väliaikaisiin tiloihin ovat siirtyneet kirkkoherranvirasto, taloustoimisto ja osa työntekijöistä. Tilat ovat Lampikadulla entisen oikeustalon toisessa ja kolmannessa kerroksessa. Marraskuusta alkaen seurakunta vuokraa talosta lisää tiloja. Katutasoon osoitteessa Lampikatu 16 avataan kokoontumistilat, joita kutsutaan nimillä seurakuntakoti ja lähetyssoppi.

Molempiin uusiin tiloihin on oma sisäänkäynti suoraan kadulta, mutta sisältä ne ovat yhdistettävissä yhdeksi isommaksi kokonaisuudeksi.  Seurakuntakotiin siirtyy aluksi ainakin ryhmätoimintaa ja seurakunnan tilaisuuksia, kuten raamattuillat ja kirkkokahvit. Ryhmien kokoontumispaikat voi tarkistaa rivi-ilmoituksista. Kuoroharjoitukset siirtyvät kirkkoon.

Seurakuntakeskuksen alakerrassa toiminut Lähetyssoppi on ollut muutaman viikon tauolla. Lähetyssoppi avautuu uusissa tiloissa 8.11. ja on avoinna keskiviikkoisin klo 13–15. Sopessa on kahvitarjoilu ja myynnissä käsitöitä sekä kerran kuussa tuoreita riisipiirakoita. Uusi tila on entistä isompi, joten sisällä riittää istumapaikkoja kahvittelijoille. Lähetyssoppi toimii myös pienryhmien kokoontumispaikkana.

2017-11-01 09:10:01.0