Kirkkoherra Rantala jää eläkkeelle vuonna 2018

Simo-Pekka Rantala on irtisanoutunut Heinolan seurakunnan kirkkoherran virasta 1.12.2018 alkaen.

Kirkkoherra Simo-Pekka Rantala

Kirkkoherran lähtöjuhla on suunniteltu pidettäväksi 2.9., jonka jälkeen hän aikoo jäädä vuosilomalle. Rantala kertoo ilmoittavansa irtisanoutumisestaan jo nyt sen vuoksi, että seurakunnan päättäjillä on riittävästi aikaa harkita millä tavalla uusi kirkkoherra valitaan.

Kirkkoherraa valittaessa voidaan käyttää kahta erilaista vaalitapaa. Vaali voi olla perinteinen kansanvaali tai kirkkovaltuusto voi valita kirkkoherran.  Seurakunta saa itse päättää, kumpaa vaalitapaa käytetään.

Eläkkeelle jäädessään Simppari on toiminut pappina Heinolassa 33 vuotta ja viisi vuotta Anjalankoskella Myllykosken seurakunnassa. Hän on myös ollut Heinolan rovastikunnan lääninrovastina vuodesta 2008.

Heinolan seurakunta

2017-12-19 12:53:23.0