Kuusi hakijaa kirkkoherran virkaan

Hakemuksia Heinolan seurakunnan kirkkoherran virkaan on saapunut määräaikaan mennessä kuusi kappaletta.

Heinolansrk_logo_martti_lukkariinsopiva.jpg

Hakijat ovat Hollolan seurakunnan kappalainen Janne Hatakka, Iitin seurakunnan seurakuntapastori Henna Huppunen, Pertec Consulting Oy:n senior consult Aarne Kiviniemi, Heinäveden seurakunnan kirkkoherra Eero Kuikanmäki, Pyhtään seurakunnan kirkkoherra Marjo Kujala ja Iitin seurakunnan kirkkoherra Mikko Pelkonen. *

Seuraavaksi tuomiokapituli kutsuu hakijat haastatteluun ja valmistelee niistä lausunnon seurakunnalle. Sen jälkeen asia siirtyy seurakuntaan, jossa valmistelevia toimia jatketaan. Varsinaisen valinnan tekee Heinolan seurakunnan kirkkovaltuusto.

Nykyinen kirkkoherra Simo-Pekka Rantala jää eläkkeelle joulukuun alussa.

* Korjattu 26.4. Iitin seurakunnan kirkkoherra Mikko Pelkonen peruutti hakemuksensa, joten hakijoita on jäljellä viisi.

2018-04-06 16:28:00.0