Koronavirusepidemian huomioiminen Heinolan seurakunnan elämässä

Koronavirustilanteen vuoksi Heinolan seurakunnassa luovutaan toistaiseksi kaikesta kokoavasta toiminnasta.

Tämä tarkoittaa sitä, että seurakuntatilaisuudet, leirit, kerho- ja pienryhmätoiminta kokonaisuudessaan, sekä rippikoulujen yhteiset kokoontumiset jäävät tauolle.

Samoin vierailut kouluissa ja eri laitoksissa perutaan. Palvelutaloissa ja saattohoito-osastoilla on kuitenkin edelleen mahdollisuus yksityiseen ehtoollisenviettoon.
Jumalanpalvelukset toteutetaan Heinolan kirkossa ja Heinolan pitäjänkirkossa sanajumalanpalveluksina. Kirkolliset toimitukset hoidetaan sovitulla tavalla.

Papit eivät kuitenkaan osallistu ihmisten toimituksenjälkeisiin juhliin. Pyrimme järjestämään myös mahdollisuuden ehtoollisenviettoon kirkossa pidettävien rukoushetkien yhteydessä.

Toiveemme on, ettet osallistu jumalanpalveluksiin, jos sinulla on lieviäkään flunssaoireita tai jos olet palannut ulkomaanmatkalta alle kaksi viikkoa sitten.

Poikkeuksellisessakin tilanteessa huolehdimme heinolalaisten hengellisistä ja henkisistä tarpeista. Älä jää yksin kysymyksiesi ja huoliesi kanssa vaan ota yhteyttä työntekijöihimme tai Kirkon keskusteluapuun.

Ajantasaista tietoa seurakuntamme toiminnasta poikkeustilanteessa löydät seurakuntamme nettisivulta sekä Facebook-sivustoltamme.

”Hyvyyden voiman uskollinen suoja
piirittää meitä, kuinka käyneekin.
Illasta aamuun kanssamme on Luoja.
Häneltä saamme huomispäivänkin.”

Janne Hatakka