Kohtaamispaikat

Kevätkauden 2024 toiminta alkaa 8.1.

Talvilomaviikolla 9 ovat kaikki kerhot lomalla.

Perhekerho

Perhekerho on lasten, vanhempien, isovanhempien ja hoitajien yhteinen kohtaamispaikka. Ohjelmassa on vapaamuotoista jutustelua kahvikupin ääressä, leikkejä, lauluja, askartelua sekä hiljentymistä yhdessä.  Perhekerhoon ei tarvitse ilmoittautua etukäteen, vaan voit tulla kun sinulle sopii.

Perhekerho kokoontuu perjantaisin klo 9 - 11 Sinilähteen seurakuntatalolla (Karjalankatu 24)

IIK! -iltapäivän iloinen kerho on nyt myös kohtaamispaikka

Pienille koululaisille esikoululaisista nelosluokkalaisiin asti suunnattu iltapäivän kerho, jossa leikitään ja tutustutaan lapsia kiinnostaviin teemoihin askarrellen ja ihmetellen.

Tämä kerho on sopiva myös kotona oleville vanhemmille lapsineen. Tervetuloa leikkimään ja viettämään aikaa! Aikuisetkin voivat ottaa omat eväät mukaan.

IIK! järjestetään Vierumäen seurakuntatalon päädyssä.

Esikoululaisilta ja koululaisilta kerhossa käyminen edellyttää ennakkoon ilmoittautumisen vastaava lastenohjaaja Lena Nikkilälle puhelimitse 044 0593 417 arkisin klo 8-16, jotta samalla voi sopia lapsen kotiinlähdöstä joko itsenäisesti tai huoltajan kyydissä. Jokaiselle kerhokerralle ei tarvitse ilmoittautua erikseen, vaan ilmoittautuminen kattaa koko kauden, vaikka lapsi ei joka kerta tulisikaan kerhoilemaan.

Kerhoon voi ottaa omat eväät ja sisätossut.

Kerho järjestetään tiistaisin ja torstaisin klo 14 - 16. Lastenohjaajat ovat paikalla klo 16.30 asti, joten lapset voivat halutessaan odotella vanhempien hakua sisätiloissa.

Kerhoa ei ole 15.2./27.2./29.2./9.5.

Tervetuloa!

Paljon lapsia ja aikuisia ulkona. Aurinko paistaa.

Perhekahvila

Perhekahvila avoinna keskiviikkoisin klo 9–13 kirkonkylän srk-talolla (Kirkkotie 2).
Perhekahvilassa voivat tavata lapset, vanhemmat, isovanhemmat ja hoitajat toisiaan. Voit askarrella, leikkiä, laulaa ja hiljentyä yhdessä.

Lounas noin klo 11. Aterian hinta on 3,00 € (alle 3-vuotiaan ruokailu on maksuton).

Perhekahvilaa ei ole talvilomaviikolla (vk 9) eikä Kirkonkylän perheiden iltoina 21.2. ja 20.3. ja vappuna 1.5.

Perhekahvilan aterian maksutapana voi käyttää MobilePayta.

Käytä MobilePay - numeroa 32832 ja viitettä PERHEKAHVILA, ateria.
Tilaisuuden vastuuhenkilöltä voi varmistaa, mikä on oikea MobilePay -numero ja viite.

MobilePay on maksuton matkapuhelimeen ladattava sovellus, joka toimii kaikkien pankkien asiakkaille. Mobile Payn käyttöön ottamiseksi tulee puhelimeen ladata MobilePay -sovellus sovelluskaupasta (AppStore tai Play-kauppa). Sovellusta käyttöön ottaessa tulee luoda käyttäjänimi ja liittää se suomalaiseen pankkikorttiin (credit tai debit).

Lampikahvila

Avoin kohtaamispaikka keskustassa (Lampikatu 16, nuorten tila Arkki), joka perjantai klo 9 - 11.
Lampikahvilaan voit tulla tapaamaan muita aikuisia ja lapsia aamukahvin ja leppoisan juttelun merkeissä.
Tänne voit tehdä treffit ystäväsi kanssa ja jatkaa matkaasi kahvikupposen jälkeen omiin menoihisi.
Lampikahvilaan pääsee helposti myös vaunujen kanssa sisälle saakka, joten se soveltuu erityisin hyvin
vauvan kanssa liikkeellä olevalle.  Esteetön sisäänkäyti on sisäpihan puolen ovesta.

Lampikahvilaa ei ole viikolla 9 eikä pitkäperjantaina.

Perheiden illat

Perheiden illat  ovat ilta-aikaan avoinna olevia perheiden kohtaamispaikkoja. Niitä pidetään Kirkonkylän ja Vierumäen seurakuntataloilla. Perheiden illoissa  tarjotaan maksuton iltapala.

22.1. Vierumäen srk-talo, Kievarintie 1
21.2. Kirkonkylän srk-talo, Kirkkotie 2
19.2. Vierumäen srk-talo, Kievarintie 1
20.3. Kirkonkylän srk-talo, Kirkkotie 2
25.3. Vierumäen srk-talo, Kievarintie 1
22.4. Vierumäen srk-talo, Kievarintie 1
13.5. Vierumäen srk-talo, Kievarintie 1

Perheiden illat ovat aina klo 17-19.

Luontoperhekerho

Luontoperhekerho on ulkona pidettävä perhekerho. Luontoperhekerho kokoontuu
lauantaisin klo 10-12 ja sen kokoontumispaikkana on vaihdellen eri laavut ja luontokohteet.
Luontoperhekerhossa nautitaan luonnosta ja yhdessäolosta koko perheen voimin.

Kerhoon kannattaa ottaa omat eväät, sillä vietämme eväshetken luonnossa.

Luontoperhekerho kokoontuu keväkaudella -24 seuraavina lauantaipäivinä:

10.2. Tähtiniemen laavulla.
9.3. Koskensaaren laavulla
13.4.
4.5.

Seuraa tiedotusta netti- tai fb-sivulta! Kokoontumispaikat ilmoitetaan syksyn kuluessa.

Perhemuskarit

Perhemuskari kokoontuu Heinolan kirkossa talvella maanantaisin ja keväällä keskiviikkoisin klo 17.30 - 18.15. Perhemuskarissa lauletaan, soitetaan ja liikutaan
iloiten musiikista ja yhdessäolosta kirkkotilassa.

Muskarikerrat on jaksotettu kahteen jaksoon siten, että kumpaankin jaksoon kuuluu  kolme kokoontumista.
Perhemuskarissa lauletaan useammalla kerralla samoja lauluja, joten ne tulevat tutuiksi, vaikka joka kokoontumiskerralle
ei pääsisi tulemaan.

Jakson yhteydessä on myös kauden perhemessut.
Perhemuskarissa lauletaan ja leikitään myös perhemessuissa laulettavia lauluja ja virsiä.

Seuraavat päivät on varattu perhemuskareille kevätkaudella -24:

Keskiviikkoisin 17.1./24.1./31.1.
Maanantaisin 4.3./11.3./18.3.

IIK! -iltapäivän iloinen kerho on nyt myös kohtaamispaikka

Pienille koululaisille ja esikoululaisille tarkoitettu kerho kokoontuu Vierumäen seurakuntatalon päädyssä tiistaisin ja torstaisin klo 14-16.
Esikoululaisilta ja koululaisilta pyydetään ilmoittautumista vastaava lastenohjaaja Lena Nikkilälle p. 044 0593 417.

Tämä kerho on sopiva myös kotona oleville vanhemmille lapsineen.

Tervetuloa leikkimään ja viettämään aikaa!

Ota omat eväät mukaan.

Kerhoa ei ole 15.2./27.2./29.2./9.5.

Lapsen askartelema kissa.

Vastaava lastenohjaaja