Höyhen ja rairuohoa

Pääsiäinen on kristittyjen kirkkovuoden keskus ja huippukohta. Pääsiäistä edeltää hiljainen viikko. Sitä kutsutaan myös nimellä piinaviikko tai suuri viikko. Pääsiäisjakson aikana seurataan Jeesuksen elämän viimeisiä vaiheita ja ylösnousemusta.

Hiljainen viikko ja pääsiäisen aika

Palmusunnuntain messu su 24.3. klo 10 Heinolan kirkossa. Pia Särkelä, Matilda Hangasmaa, Ursula Auvinen. Kirkkokahvila seurakuntakodissa.
Palmusunnuntain messu su 24.3. klo 13 Heinolan pitäjänkirkossa. Heini Kontiainen, Ursula Auvinen, Marko Kauppila. Isosten siunaaminen.

Hiljaisen viikon iltakirkko ma 25.3. klo 18 Heinolan kirkossa. Janne Hatakka, Ursula Auvinen.
Hiljaisen viikon ehtoollinen ti 26.3. klo 12.30 Vierumäen seurakuntatalossa. Matilda Hangasmaa, Leo Niemelä.
Hiljaisen viikon iltakirkko ti 26.3. klo 18 Heinolan kirkossa. Matilda Hangasmaa, Ursula Auvinen.
Pääsiäisvaellus Heinolan kirkossa ke 27.3. klo 17–19. Kulje palmusunnuntain tapahtumista pääsiäisen iloon. Opastettu vaellus, jonne lähdetään liukuvasti sitä mukaa kun edellinen ryhmä on valmis. Soveltuu lapsille ja aikuisille. Yksi vaelluskierros kestää 25 min. Matilda Hangasmaa, Maarit Kihlström, Lena Nikkilä.
Kiirastorstain ehtoollinen to 28.3. klo 18 Heinolan kirkossa. Pia Särkelä, Jukka Tabell. Katsottavissa myös verkossa.
Kiirastorstain ehtoollinen to 28.3. klo 18 Heinolan pitäjänkirkossa. Heini Kontiainen, Ursula Auvinen.
Pitkäperjantain sanajumalanpalvelus pe 29.3. klo 10 Heinolan kirkossa. Maarit Kihlström, Ursula Auvinen. Katsottavissa myös verkossa.
Jeesuksen kuolinhetken rukoushetki pe 29.3. klo 15 Heinolan kirkossa. Maarit Kihlström, Ursula Auvinen.

Pääsiäisyön messu la 30.3. klo 23 Heinolan kirkossa. Maarit Kihlström, Jukka Tabell.
Pääsiäispäivän messu su 31.3. klo 10 Heinolan kirkossa. Pia Särkelä, Heini Kontiainen, Jukka Tabell. Katsottavissa myös verkossa.
Pääsiäispäivän messu su 31.3. klo 13 Heinolan pitäjänkirkossa. Heini Kontiainen, Jukka Tabell.
2. pääsiäispäivän messu ma 1.4. klo 10 Heinolan pitäjänkirkossa. Pia Särkelä, Leo Niemelä. Kirkkolounas ja kahvit kirkonkylän seurakuntatalossa. Vapaaehtoinen maksu Yhteisvastuukeräykselle.

Kynttiläkonsertti to 4.4. klo 18 Heinolan kirkossa. Varusmiessoittokunnan jousisto ja puhaltajat esittävät kamarimusiikkia. Vapaa pääsy, ohjelma 10 €.

Retki Kärsimystie -katunäytelmän kenraaliharjoitukseen Lahdessa

Torstaina 28.3. klo 20.00 – 22.30.
Seurakunta järjestää kiirastorstaina retken Lahteen katsomaan Kärsimystie -katunäytelmän kenraaliharjoitusta.

Virittäydy pääsiäiseen Lahdessa ja ilmoittaudu mukaan katsomaan huikeaa katuspektaakkelia Jeesuksen viimeisistä päivistä. Mukana näyttelemässä on myös nuorisotyönohjaajamme Marko Kauppila. Retki on maksuton.

Käsikirjoitus Raamatun teksteihin perustuen: Paavo Liski
Ohjaus: Petri Liski
Pääroolissa Jeesuksena: Tapani Kalliomäki

Ilmoittautuminen ma 25.3.2024 mennessä tästä linkistä>>

Ilmainen bussikuljetus.
Lähtö klo 20 Kaivokadun pikavuoropysäkiltä ja paluu noin klo 22.30 esityksen päätyttyä Lahden Lyseon parkkipaikalta.

Huomioithan, että tapahtuma on ulkoilmatapahtuma, jossa liikutaan kävellen esitystä seuraten paikasta toiseen.

Pääsiäisen sanomaa verkossa

Jumalanpalvelukseen Heinolan kirkossa voi osallistua myös verkon välityksellä YouTube-kanavallamme tästä avautuvasta linkistä. Pääsiäisen aikana striimataan seuraavat jumalanpalvelukset:
Kiirastorstain messu 28.3. klo 18 Heinolan kirkosta.
Pitkäperjantain sanajumalanpalvelus 29.3. klo 10 Heinolan kirkosta.
Pääsiäispäivän messu 31.3. klo 10 Heinolan kirkosta.

Virtuaalinen pääsiäisvaellus Kirkkopuistossa

Voit osallistua peliin play.seppo.io -sivustolla syöttämällä pin-koodin G3191F.

Tule pääsiäisvaellukselle Heinolan kirkon kirkkopuistoon kännykän kanssa ja samalla ulkoillen. Pelaamiseen tarvitaan älypuhelin ja toimiva gps-yhteys. Liikkuminen muistuttaa geokätkeilyä. Pelaaminen on helppoa ja maksutonta. Kohderyhminä ovat niin nuoret, perheet kuin aikuisetkin.

orjantappurakruunu

YouTube-video