Kolehtiin voi lahjoittaa jatkossa myös MobilePayllä – Uusi maksutapa käyttöön

Sunnuntaista 2.4. alkaen Heinolan seurakunnan jumalanpalveluksissa voi antaa kolehdin digitaalisessa MobilePay-palvelussa. Maksutapaa voi käyttää myös muussa seurakunnan toiminnassa.

20230323_091755 (2).jpg

Kun jumalanpalveluksen liturgi kertoo kolehtikohteen, hän samalla mainitsee, että kolehtiin voi lahjoittaa MobilePayllä sekä kertoo viisinumeroisen numeron. Kolehtiin voi edelleen osallistua myös perinteiseen tapaan kolikoilla ja seteleillä.

MobilePay on maksuton matkapuhelimeen ladattava sovellus, joka toimii kaikkien pankkien asiakkaille. Mobile Payn käyttöön ottamiseksi tulee puhelimeen ladata MobilePay -sovellus sovelluskaupasta (AppStore tai Play-kauppa). Sovellusta käyttöön ottaessa tulee luoda käyttäjänimi ja liittää se suomalaiseen pankkikorttiin (credit tai debit).

Jotta voi lahjoittaa kolehtiin kirkossa, tulee käyttää viisinumeroista numeroa tai skannata QR-koodi. Kolehtiin voi lahjoittaa jumalanpalveluksen aikana.

Kolehdin lisäksi muussakin seurakunnan toiminnassa voi jatkossa käyttää maksutapana MobilePayta. Näitä tilaisuuksia ovat esimerkiksi ruokailut ja kahvitukset, keräykset, myyjäiset ja Lähetyssoppi.

Heinolan seurakunnalla on käytössä yhteensä neljä eri MobilePay -numeroa eri tilanteissa käytettäväksi. Kolehtia varten numero on nähtävillä jumalanpalveluksessa.

Janne Hatakka
Janne Hatakka