Naistenpäivä - Toivo, joka kantaa

Lauantaina 3.10. klo 10-16.30 vietetään Heinolan pitäjänkirkossa Naistenpäivää.
Pääpuhujana on kirjailija Riitta Lemmetyinen

Riitta Lemmetyinen on entinen nunna ja koulutukseltaan teologian maisteri. Lemmetyinen on viettänyt monia vuosia Saksassa ja Norjassa Evankeliset Mariasisaret –järjestön palveluksessa. Lähtö Mariasisarista merkitsi hänelle tietä luostarista vapauteen. Evankeliumin avulla hän löysi sisäisen vapauden ja eheytyi kokemastaan hengellisestä väkivallasta.

Hän on kirjoittanut kokemuksistaan kirjat ”Kun luostarin muurit murtuvat” ja ”Uskolla alistetut – Matkalla eheyteen” yhdessä teologian maisteri Marianne Janssonin kanssa.

Riitta Lemmetyisellä on pitkä kokemus hengellisestä työstä ja ihmisten auttamisesta. Hänen tavoitteenaan on auttaa ihmisiä sisäiseen tasapainoon ja kristityn vapauteen. Hänestä on tärkeää kohdata ihminen sellaisena kuin hän on: Jumalan luomana ja Kristuksen lunastamana.

Riitta Lemmetyisellä on luova ja raikas näkökulma Raamattuun. Hänen mielestään toimivasta jumalasuhteesta kumpuaa terve omanarvontunne. Tapahtumassa Riitta pitää kaksi puhetta. Aamupäivällä hän pitää raamattutunnin, jonka aiheena on Toivo, joka kantaa ja iltapäivällä on puolestaan vuorossa elämyksellinen luento aiheesta Nainen Jumalan hoidossa.

Riitan lisäksi tapahtumassa puhuu Brita Pokki aiheesta: Älä pelkää. Puheiden lisäksi tapahtumassa on yhteislaulua ja musiikkiesityksiä. Musiikista vastaa Lena ja Kaisa Nikkilä sekä Wirtaveljet. Tapahtumassa on myös israelilaisten tanssijoiden esitys. Tarjolla on lounas. Päivä päättyy yhteiseen ehtoollishartauteen pitäjänkirkossa.

Mukana tapahtuman järjestelyissä on Heinolan seurakunnan lisäksi vapaaehtoisia heinolalaisia naisia. Tapahtuma on tarkoitettu kaikenikäisille naisille. Huolehdimme tapahtumassa turvaväleistä ja ruokailu toteutetaan pienissä ryhmissä kirkonkylän srk-talossa. Ruokamaksu 7 €. Kahvimaksu on vapaaehtoinen. Olet sydämellisesti tervetullut!

2020-09-24 11:55:00.0