Koronavirusepidemian aiheuttamat rajoitukset Heinolan seurakunnan toiminnassa 31.3.2021 asti

Koronarajoitukset jatkuvat

Alueemme koronarajoitukset jatkuvat ainakin 31.3.2021 asti.

Jumalanpalvelukset pidetään 31.3. asti ilman paikallaolevaa seurakuntaa (striimattuina).
Kuitenkin järjestämme mahdollisuuden päästä ehtoolliselle (pieni joukko kerrallaan). Ehtoolliselle on ennakkoilmoittautuminen.

Kaikki seurakunnan pienryhmätoiminta on toistaiseksi tauolla.

Kirkollisissa toimituksissa (kaste, hautaansiunaaminen, avioliittoon vihkiminen) osallistujarajoitus on edelleen 10 henkilöä. Hautajaisten osalta lähiomaisilla on kuitenkin oltava mahdollisuus osallistua siunaustilaisuuteen. Tähän perustuen 10 hengen rajoitus voidaan tapauskohtaisesti ylittää.

Seurakunnan työntekijät eivät osallistu kirkollisten toimitusten jälkeisiin juhliin (esim. muistotilaisuus, kastejuhla).

Lasten ja nuorten toiminta voi jatkua mahdollisuuksien mukaan turvaetäisyydet ja hygieniakäytännöt huomioiden.

PHHYKY:n viimeisimmän linjauksen mukaan alle 12-vuotiaiden harrastuksissa ryhmäkokoa ei rajoiteta 22.2.2021 alkaen.

Yleinen kasvomaskin käyttösuositus koskee kaikkia yli 12-vuotiaita. Kasvomaskin käyttöä ei edellytetä henkilöiltä, jotka eivät terveydentilansa vuoksi voi maskia käyttää. Henkilön oma ilmoitus asiasta katsotaan riittäväksi.

2021-01-19 11:23:00.0