Kutsu hiljaisuuteen ja lepoon

Risti alttarilla ikkunan edessä.

Elämämme täyttyy äänistä, kiireestä, vastuun painosta ja virikkeiden paljoudesta. Kaiken sen keskellä tarvitsemme levon hetkiä ja hiljaisuutta voidaksemme hyvin. Etsimme myös merkitystä elämällemme ja kaipaamme Pyhän läsnäoloa.

Hiljaisuus tekee tilaa sille, että jotain olennaista voi nousta esiin. Se auttaa meitä kuulostelemaan, missä olemme menossa omassa elämässämme. Se voi avata meissä myös tilaa tunnistaa Jumalan läsnäoloa kaiken keskellä.

Seurakunnan hiljaisuuden toiminta avaa mahdollisuuden tälle kaikelle. Yhdessä jaetussa hiljaisuudessa on jotain erityistä. Olet lämpimästi tervetullut mukaan.

Toimintaa

Hiljaisuuden iltapäivät Vanhassa pappilassa klo 13-16, Siltakatu 20.

Rukousta, lepoa ja hiljaisuutta. Päiväkahvi ja lopuksi ehtoollinen.

La 23.3. Kohti pääsiäistä - pimeydestä valoon

Ilm. 20.3. mennessä pia.sarkela@evl.fi tai 050 595 8866.

Hiljaisuuden saunaillat naisille Sulkavankoskella klo 18-21

Mahdollisuus saunomiseen ja uimiseen, oman elämän kuulosteluun hiljaisuudessa. Tarjolla myös iltatee ja illan päätteeksi rukoushetki klo 20.30.
Maksuton, ei ilmoittautumista.

Päivät tarkentuvat myöhemmin.

Hiljaisuuden retriitti

Retriitti tarjoaa mahdollisuuden hiljentyä ja vetäytyä muutamaksi päiväksi pois arjen askareista. Se on yleensä viikonlopun mittainen ”leiri”, joka vietetään puhumattomuudessa. Hiljaisuutta rytmittävät rukoushetket ja yhteiset ruokailut. Ohjelmatonta aikaa jää runsaasti – sitä aikaa, jolloin voit katsella, kuunnella ja ihmetellä ympäröivää luontoa, omaa elämää ja Jumalan puhetta tämän kaiken keskellä. Halutessasi voit varata ohjaajalta ajan henkilökohtaista keskustelua varten.

Seuraava hiljaisuuden retriitti

3.-5.5.2024 Lankaniemen leirikeskuksessa, Syvälahdentie 12, Mäntyharju.

Retriitin ohjaajina Pia Särkelä ja Piia Ojanen.

Retriitissä jokaisella on oma huone, jossa on suihku ja wc. Omat liinavaatteet mukaan. Hinta 100 €. Mukaan mahtuu 11 osallistujaa ilmoittautumisjärjestyksessä. Etusija on heinolalaisilla.

Ilmoittautuminen 4.4. mennessä: pia.sarkela@evl.fi tai 050 595 8866.

Ympäristöviikon Pieni pyhiinvaellus

to 23.5.2024 klo 17.30 Koskensaaressa

Kokoontuminen Jyrängön uimarannalla, Koskensaarentie 54.

Kävellään hiljaisuudessa, pysähdellen, ja kuunnellaan Jumalan ääntä luonnon keskellä.

Sään mukainen varustus ja tukevat kengät. Maasto on epätasaista eikä sovellu apuvälineiden kanssa tai muuten huonosti liikkuville. Lopuksi mehutarjoilu laavulla. Mahdollisuus paistaa omia makkaroita tai syödä eväitä.

Mukana kulkemassa Satu Kauhajärvi ja Pia Särkelä

Kappalainen
(03) 859 2510 (kirkkoherranvirasto)
Käyntiosoite Lampikatu 16 II-kerros / postiosoite Virtakatu 4