"Heinolan arkipäivää siunaavien käsien suojeluksessa"

Heinolan seurakunnan strategia vuoteen 2024
Kirkkovaltuusto 17.9.2020

Missio

Rohkaisemme toisiamme uskomaan kolmiyhteiseen Jumalaan ja elämään seurakunnan jäsenenä. Välitämme lähimmäisistämme lähellä ja kaukana sekä luomakunnasta.

Visio

Olemme keskellä heinolalaisten elämää, niin arjessa kuin juhlassakin. Olemme hengellinen lähiyhteisö, jossa usko, luottamus ja tulevaisuuden toivo vahvistuvat.

Strategiset suuntaviivat vuoteen 2024

• Suuntaamme työtämme ja toimintaamme ulospäin omista tiloistamme. Olemme mukana ja tavattavissa niin Heinolan kaupunkiyhteisön kuin kylienkin elämässä ja tapahtumissa. Otamme käyttöön yhteisölähtöisiä työtapoja.
  • Luomme toimivan vapaaehtoistyön mallin, joka sisältää rekrytoinnin, koulutuksen ja innostamisen.
  • Otamme käyttöön digitalisaation tarjoamat mahdollisuudet.  Osa jumalanpalveluksistamme on seurattavissa internetissä ja osa työntekijöistämme on tavoitettavissa verkossa.
  • Rakennamme yhteisöllisyyttä, jossa eri sukupolvet ja eri elämäntilanteessa olevat ihmiset voivat kohdata toisensa.
  • Uusimme ympäristödiplomimme ja teemme tarvittavat toimenpiteet päästäksemme hiilineutraaliksi seurakunnaksi vuoteen 2030 mennessä. Ilmastoahdistuksen keskellä pidämme yllä toivon näköalaa.