Arjen ongelmissa

Diakoniapäivystys ma-to klo 9-12 puh. 044 059 3427

Diakoniatyöntekijään voit ottaa yhteyttä silloin, kun tarvitset apua elämäntilanteessasi. He ovat vaitiolovelvollisia kirkollisen koulutuksen saaneita sosiaalialan tai terveydenhuollon ammattilaisia.

Diakoniatyöntekijälle voit puhua, jos esimerkiksi
- toivot henkistä tai hengellistä tukea
- koet yksinäisyyttä
- pelaaminen tai päihteet haittaavat elämääsi
- tarvitset kertaluonteista taloudellista apua
- toivot kotikäyntiä
- haluat pysähtyä ja pohtia elämääsi

Diakoniatyöntekijät

Heli Heikkilä, 044 059 3400, heli.heikkila(at)evl.fi
Satu Kauhajärvi, 044 059 3413, satu.kauhajarvi(at)evl.fi
Tuomas Martio, 044 0593418, tuomas.martio(at)evl.fi
Ritva Mertanen, 050 364 4486, ritva.mertanen(at)evl.fi
Tarja Soppi, 050 595 1409, tarja.soppi(at)evl.fi

Taloudellinen apu

Elämässä voi sattua paljon ennalta arvaamattomia asioita, jotka voivat vaikuttaa esimerkiksi talouteen. Selvitä ensin oikeutesi Kelan ja kaupungin sosiaalipalveluiden tukiin. Seurakunnan antama taloudellinen apu on harkinnanvaraista ja kertaluonteista.  Avustuksia voidaan myöntää laskuihin ja ruokaan.

Edullisia aterioita

Lämminruokailu

Torstaisin klo 12 Lampisalissa (Lampikatu 16).
Syyskausi alkaa 14.9.23
Vapaaehtoinen ateriamaksu 3€/hlö.

Vastikkeeton ruoanjako

Jyränkölän setlementti: Kämmenen elintarvikejakelu torstaisin klo 8-10,  Maaherrankatu 1B
Helluntaiseurakunta: Elintarvikekassien jako perjantaisin klo 12 niin kauan kuin kasseja riittää, Siltakatu 42 (Huom. joka kuun toinen pe kahvitarjoilu alkaa jo klo 11)
Vapaaseurakunta: Elintarvikekassien jako joka kuukauden toinen lauantai klo 12. Ilmarinkatu 23

Perhediakonia

Perhediakoni voi tukea ja auttaa perhettä tai perheenjäsentä elämän erilaisissa kriisitilanteissa — pienissä tai suurissa. Perhediakonia voit tavata vastaanotolla, kotikäynnillä tai vaikka yhteisellä kävelylenkillä.
Ota yhteyttä, kun perheessänne on huolia tai surua, taloudellinen tilanne kuormittaa, kaipaat tietoa perheiden palveluista, tai kun haluat keskustella perheen arjesta, vanhemmuudesta, kasvatuksesta tai parisuhteesta.
Apu on luottamuksellista ja maksutonta. Perhediakonia on tarkoitettu heinolalaisille perheille, joissa on 0—18 - vuotiaita lapsia, tai joissa odotetaan vauvaa. Asiakkaan luvalla yhteistyötä voidaan tehdä muiden toimijoiden kanssa.

Perhediakoni Heli Heikkilä p. 044 059 3400
heli.heikkila(at)evl.fi

Käsien muodostama risti ja teksti kirkon diakonia, oikeus ihmisarvoiseen elämään.

Rahahuolet voivat yllättää kenet tahansa! Diakoniatyössä sinut kohdataan, siis nähdään ja kuullaan, kiireettömästi ja kokonaisvaltaisesti. Ota rohkeasti yhteyttä. Oman seurakuntasi diakoniatyöntekijät auttavat sinua eteenpäin.

Arjen ongelmat

Talousongelmissa on hyvä ottaa aina ensin yhteyttä sosiaalitoimistoon tai talous- ja velkaneuvontaan. Seurakunnan diakoniasta saat myös apua. Seurakunnan diakoniatyöntekijä keskustelee luottamuksellisesti kanssasi raha- ja velkatilanteestasi.

Talousapua ja -neuvontaa

Perheneuvonnassa on mahdollista keskustella koulutettujen ammattilaisen kanssa parisuhteesi tai perheesi vaikeuksista tai oman elämäsi solmukohdista. Voit tulla yksin, parina tai perheenä. Palvelu on maksuton.

Kirkon perheneuvonta auttaa maksutta