Tukea ja hyvinvointia parisuhteeseen ja vanhemmuuteen

Lähellä toisia ihmisiä voimme kokea sen, että meitä rakastetaan ja meidät hyväksytään. Meidät on luotu yhteyteen toisten kanssa. Tätä yhteyttä voimme toivottavasti kokea perheessä.

Aina yhdessäolo ei kuitenkaan ole ongelmatonta. Tulee ristiriitoja, luottamus toisiin horjuu, oman itsen tuntemisessakin voi olla haasteita ja jaksaminen koetteilla.

Erilaiset tunteet ja haastavat tilanteetkin ovat osa elämää. Moni huoli helpottuu, kun puhuu siitä jonkun toisen kanssa. Luottamuksellinen keskustelu ammattilaisen kanssa voi avata myös isompiakin solmuja.

Tälle sivulle on koottu tietoa kirkon ja muiden tahojen tarjoamista apumuodoista.

Kirkon perheasiainneuvottelukeskus, Vapaudenkatu 6A, 3.krs. Lahti.
Ajanvaraus arkisin klo 8-12, puh. 03 891 282

Perheasiainneuvottelukeskuksessa selvitetään parisuhteeseen, perheeseen ja ihmisen henkilökohtaiseen elämään liittyviä kysymyksiä. Palvelut ovat maksuttomia ja asiakkaaksi voit hakeutua, vaikka et olisi evankelisluterilaisen kirkon jäsen. Perheneuvojilla ja vastaanottosihteereillä on ehdoton vaitiolovelvollisuus.

Rakkausklinikka: Voit lähettäää anonyymisti parisuhteeseen liittyviä kysymyksiä, joihin Suomen evankelis-luterilaisen kirkon perheneuvojat vastaavat.

Parisuhdekeskus Kataja ry: luentoja, kursseja, puhelinneuvontaa, chat-neuvontaa, harjoituksia.

Väestöliitto: luentoja, puhelin, chat, nettikurssit, parisuhdetestit.

Mannerheimin lastensuojeluliitto: Tietoa vanhemmuudesta ja parisuhteesta. Palveluita myös eroa pohtiville ja eronneille lapsiperheille, nuorille ja läheisille. Puhelin, chat.

Familia ry: Monipuolista parisuhdetta ja vanhemmuutta vahvistavaa vertaistoimintaa ja neuvontaa kahden kulttuurin perheille. Luennot, puhelin, chat, nettikurssit, oppaat, vertaisryhmät.

Perhesuhdekeskus: Sateenkaarevissa pari- ja monisuhteissa eläville ja sellaisesta haaveileville vertaistoimintaa, ammatillista tukea ja tietoa rakkaussuhteen tueksi. Kurssit, leirit, puhelin, oppaat.