Musiikki

Seurakunnan musiikkitarjonta on monipuolista. Se on keskeinen osa jumalanpalveluksia, kirkollisia toimituksia ja muuta toimintaa. Musiikki puhuttelee, lohduttaa, tuottaa iloa ja vahvistaa yhteyttä. Yhdessä laulaminen tarjoaa seurakuntalaisille mahdollisuuden aktiiviseen osallistumiseen. Jos haluat antoisan harrastuksen, tule mukaan seurakunnan musiikkityöhön jakamaan lahjasi ja nauttimaan seurakuntayhteydestä.

Konserttitarjoukset otetaan vastaan sähköpostilla: ursula.auvinen@evl.fi ja jukka.tabell@evl.fi

Kuorot

Kuorossa laulaminen on erinomainen mahdollisuus osallistua seurakunnan toimintaan ja samalla kokea yhdessä tekemisen ja laulamisen iloa. Yhteiseen päämäärään pyrkiminen, uuden oppiminen ja yhteisen soinnin löytäminen on suunnattoman palkitsevaa. Kuorolaulu hoitaa, virkistää ja rentouttaa; se tuottaa iloa sekä laulajalle että kuulijalle!

Kuorot harjoittelevat syys- ja kevätkaudella pääsääntöisesti kerran viikossa ja esiintymisiä kertyy vuoden mittaan runsaasti. Kuorot vierailevat lähiseudun paikkakunnilla ja järjestävät kuoromatkoja kauemmaskin. Kuoroilla on tärkeä palvelutehtävä seurakunnassa.

Kirkkokuoro

Kuoroharjoitukset alkavat lämmittelyllä, jossa saa opastusta terveeseen äänenkäyttöön ja laulamiseen. Kirkkokuoron laulut ovat moniäänisiä, joten sävelkorva ja käsitys äänissä laulamisesta ovat tarpeellisia. Säännöllisellä harjoittelulla kaikki oppivat laulut esiintymisiin mennessä. Kirkkokuoro laulaa hengellistä musiikkia monilta aikakausilta; psalmeja, virsisovituksia ja lauluja eri musiikkityyleistä ja -perinteistä.

Kirkkokuoroon otetaan mielellään kaikenikäisiä uusia laulajia, erityisesti miesääniä kaivataan lisää. Jos olet kiinnostunut kuorossa laulamisesta, ota rohkeasti yhteyttä ja kysele lisätietoja!
Harjoitukset keskiviikkoisin klo 18-19.30 Lampisalissa (Lampikatu 16, sisäänkäynti Koulukadun puoleisen sisäpihan kautta). Kevätkausi aloitetaan 24.1.2024.
Kuoronjohtaja: Ursula Auvinen

Lukkarin Laulajat

on noin 15 laulajan sekakuoro, jonka ohjelmisto painottuu gospelmusiikkiin.

Harjoitukset torstaisin klo 18 Heinolan kirkossa.
Kuoronjohtaja: Jukka Tabell

Ylistyskuoro Sirpaleet

Harjoitukset perjantaisin klo 18 Heinolan kirkossa.
Kuoronjohtaja: Annamari Parikka, p. 050 359 1530

Lisätietoja kuoroista ja muusta musiikkitoiminnasta  voi kysyä kanttoreilta.

Kanttori
Käyntiosoite Lampikatu 16 II-kerros / postiosoite Virtakatu 4
18100 Heinola

Kirkkokuoron johtaja. Vapaapäivät pääsääntöisesti ma-ti.

Kanttori
Käyntiosoite Lampikatu 16 II-kerros / postiosoite Virtakatu 4