Perhemessu

Neljä kertaa vuodessa vietetään lapsiperheiden omaa jumalanpalvelusta eli perhemessua.  Silloin kirkossa liikutaan ja toimitaan normaalia jumalanpalvelusta enemmän.  Messun toteutuksessa panostetaan havainnollisuuteen pelkän kuuntelemisen sijasta.  Perhemessuissa vietämme aina ehtoollista.  Lapset ovat aikuisten lailla tervetulleita Jeesuksen ystävien aterialle.  Perhemessuissa käytetään alkoholitonta ehtoollisviiniä.

Lue lisää lasten ehtoollisesta.

Perhemessun jälkeen on tarjolla maksuton lounas ja yhteistä mukavaa tekemistä.

Seuraavat perhemessut:

Sunnuntai 4.2. klo 10, Heinolan pitäjänkirkko

Lounas: Lasagne, salaatti, leipä, levite, ruokajuomat. Jälkiruokana mangorahka, kahvi, tee.

Sunnuntai 19.5. klo 15, Heinolan kirkko

Enkelikirkko

Enkelikirkko on avoin kaikille, mutta siihen kutsutaan erityisesti vuoden aikana 4-vuotta täyttävät lapset. Lyhyen kirkkohetken jälkeen  4-vuotiaille on oma juhlahetki, jossa he saavat lahjaksi Lasten Raamatun.

Seuraaava enkelikirkko:

Sunnuntai 29.9. klo 15, Heinolan kirkko.

Vauvakirkko

Kerran vuodessa, tammikuussa, vietetään vauvojen omaa kirkkoa.  Siihen kutsutaan kirjeellä kaikki edellisen vuoden aikana kastetut lapset.  Vauvakirkko on rento ja toiminnallinen kirkkohetki, jossa musisoidaan, körötellään ja lorutellaan.  Kirkon lopussa tyhjennetään kastepuu ja jokainen osallistuja saa oman kastelintunsa mukaansa.  Ja tietysti nautitaan kirkkokahvit ja piltit.

Seuraava Vauvakirkko on 14.1.2024 klo 15 Heinolan kirkossa.

Kouluun lähtevien siunaus

Koulun aloitus on iso ja jännittävä asia lapselle ja koko perheelle.  Tahdomme saatella lasta koulutielle Jumalan siunausta ja varjelusta pyytäen.  Kouluun lähtevien siunaus on elokuussa koulun aloitusta edeltävänä sunnuntaina.

Seuraava kouluun lähtevien siunaus on Heinolan pitäjänkirkossa sunnuntaina 4.8. klo 16.

Messupassi

Jokainen lapsi on tervetullut kirkkoon.  Sieltä saa lasten oman Messupassin.  Aina osallistuessa messuun, jumalanpalvelukseen tai kirkkovarttiin saa tarran messupassiin. Tarran voi saada myös perhemuskarista.

Kun Messupassissa on viisi tarraa, saa valita itselleen kirjan.