Seurakunnan logo

Heinolan seurakunnan logo on uudistettu vuonna 2024. Uudistetussa logossa on yhdistetty aiemmin käytössä ollut Taivaan linnut –tunnus ja kirkon omalla kirjasimella, niin sanotulla Martti-fontilla, kirjoitettu teksti. Väri on sama keskisininen kuin aiemmin.

Uudistuksessa on otettu huomioon kirkon yhteinen graafinen ohjeistus ja pyritty siihen, että logo toimisi entistä paremmin erilaisissa käyttötarkoituksissa. Vanha tunnus poistuu käytöstä sitä mukaa kun uusia materiaaleja tilataan tai tuote­taan. Logon uudistuksen on laatinut Heinolan seurakunnan lähetys- ja viestintäsihteeri Irja Voutila.

Taivaan linnut -tunnus ja logo otettiin alun perin käyttöön vuonna 2002. Sen sininen väri viestii uskottavuutta ja luotettavuutta. Tunnuksen kaksi lintua kuvaavat kohtaamista sekä yhdessä olemista. Tunnus symboloi vapautta, luonnonläheisyyttä ja pyhää huolettomuutta, Jumala pitää luoduistaan huolen.

PNG-muotoiset logot:

Sininen ilman taustaaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Valkoinen sinisellä taustallaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

MustavalkoinenLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Graafinen ohjeistus

Avaa logon graafinen ohjeistus tästä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Heinolan seurakunnan logossa on ristikuvio ja teksti Heinolan seurakunta