Tule ja seuraa minua - Jeesus

Lähetys- ja avustustyö

Tutustu lähetyspiireihin ja muuhun lähetystyön viikkotoimintaan täällä. Yhteisvastuukeräyksellä on oma sivunsa, jolle pääset tästä. Olet tervetullut mukaan!

Heinolan seurakunnan oma villasukkamalli

Voittajamalli "Heinolan virta ja seurakunta", ohje ladattavissa täältä (pdf)Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kunniamaininta "Logo-sukka", ohje ladattavissa täältä (pdf)Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Syksyllä 2023 järjestettiin villasukkakilpailu, jossa haettiin seurakunnalle omaa villasukkamallia. Kilpailun voitti Eeva Naumasen suunnittelema neuletyö "Heinolan virta ja seurakunta" ja kunniamaininnan sai Anu Rausmaan suunnittelema "Logo-sukka".

Näitä kahta mallia voi neuloa omaan käyttöön tai tuoda myytäväksi Heinolan seurakunnan lähetystyön hyväksi Lähetyssoppeen. Ohjetta sekä lankoja myyntiin tulevia sukkia varten saa tarvittaessa Lähetyssopesta tai pyytämällä lähetys- ja viestintäsihteeri Irja Voutilalta.

Sukkia voi neuloa eri väriyhdistelmillä ja eri kokoisina. Tekijänoikeudet sukkamalleihin ovat mallien suunnittelijoilla ja Heinolan seurakunnalla. Mallien käyttö kaupallisiin tarkoituksiin muuten kuin Heinolan seurakunnan lähetystyön hyväksi on kielletty.

Tehdään hyvää neulomalla!

Voittajamalli "Heinolan virta ja seurakunta", suunnittelija Eeva Naumanen.

Kunniamaininta "Logo-sukka", suunnittelija Anu Rausmaa.

Lähetystyön toimintaa

Lähetyssoppi on kohtaamispaikka, joka on talvikaudella avoinna keskiviikkoisin klo 13-15 osoitteessa Lampikatu 16. Soppeen voi piipahtaa päiväkahville tai tekemään ostoksia. Myynnissä on käsitöitä, kortteja, adresseja ym. sekä kerran kuussa talkoolaisten leipomia tuoreita riisipiirakoita. Piirakkapäivinä soppi on avoinna klo 17 saakka.  Lähetyssoppi toimii vapaaehtoisvoimin ja sen tuotto ohjataan nimikkolähetystyölle.

Kesäkahvila toimii viehättävässä Vanhassa pappilassa kesä-elokuussa. Vapaaehtoiset lahjoittavat kahvilaan leivonnaiset ja toimivat tarjoilijoina. Kesäkahvila kerää varoja nimikkolähetystyölle. Avoinna kesätiistaisin klo 12-15.

Lähetystyön hyväksi järjestetään myös lounaita, tapahtumia ja muuta toimintaa. Lisätietoa löydät tapahtumakalenterista.

Lähetys- ja viestintäsihteeri
Käyntiosoite Lampikatu 16 II-kerros / postiosoite Virtakatu 4
18100 Heinola

Lähetystyö, tiedotus ja viestintä

Lähetyssoppi Lampikadulla
Lähetyssoppi

Lähetyspiirit

Lähetyspiirit ovat avoimia ryhmiä, joita kokoontuu eri puolilla kaupunkia. Kokoontumisiin kuuluu hengellinen rakentuminen, rukoileminen lähetystyön puolesta ja kuulumiset lähetyskentiltä. Piiri pitää yhteyttä nimikkolähetteihin ja kerää kolehdin nimikkotyölle. Useimmat piirit osallistuvat myyjäisiin ja ovat mukana lähetystyön tapahtumien järjestämisessä.

Piirit kokoontuvat pääsääntöisesti syyskuusta huhtikuuhun, kesäisin valtaosa piireistä on kesätauolla.

Kansanlähetyksen lähetyspiiri kokoontuu kerran kuussa sunnuntaisin kodeissa. Piiri tukee kahden lähettiperheen työtä Suomen Ev.lut Kansanlähetyksen kautta.

Kylväjän piiri kokoontuu kerran kuussa arki-iltana Vanhassa pappilassa. Piirissä keskustellaan Raamatun pohjalta. Piiri tukee Lähetysyhdistys Kylväjän työtä.

Inkerinlähetyspiiri kokoontuu kerran kuukaudessa torstaisin klo 14 Vanhassa pappilassa. Piiri tukee nimikkolähetti Pasi Hujasen työtä Venäjällä Suomen Luterilaisen Evankeliumiyhdistyksen kautta.

Lähetystyöpiiri kokoontuu kerran kuukaudessa maanantaina klo 13 Lähetyssopessa. Piiri tukee seurakunnan nimikkotyötä ja sitä vetää seurakunnan työntekijä. Jos etsit paikkaasi lähetyspiirissä ja sinulla on päivisin aikaa, täältä on hyvä aloittaa!

Imjärven-kirkonkylän lähetyspiiri kokoontuu joka toinen tiistai klo 13 kirkonkylän seurakuntatalossa tai kodeissa. Piiri tukee Kansanlähetyksen lähetystyötä.