Seurakunnan ympäristöohjelmaa arvioitiin

Heinolan seurakunnan ympäristöohjelmalle tehtiin väliauditointi maaliskuun lopussa. Vuosille 2020-2025 laadittua ympäristöohjelmaa oli vertaisarvioimassa Hollolan seurakunta.

Ympäristöohjelman väliauditointiin osallistuneita henkilöitä

Väliauditoinnissa oli mukana osallistujia Hollolan ja Heinolan seurakunnista

Heinolan seurakunnan ympäristöohjelma on laadittu vuosille 2020-2025 ja seurakunnalla on ympäristödiplomi vuosille 2020-2024. Väliauditoinnissa tarkasteltiin osaa ympäristöohjelmasta. Tarkastelun kohteena olivat hautausmaat, jätehuolto ja varhaiskasvatus. Osallistujien mukaan iltapäivä oli antoisa molempien seurakuntien osalta ja tarjosi vertaistukea molemmin puolin. Pääosin kaikki tarkastelussa olleet ympäristöohjelman osa-alueet oli toteutettu ja enemmänkin.

Väliauditoinnista laaditaan muistio, jossa Hollolan seurakunta antaa kirjallisen lausuntonsa auditoinnista. Hollolan seurakunnan osallistujat olivat seurakuntapuutarhuri Kari Sinisalo, kiinteistöpäällikkö Keijo Kokko, seurakuntamestari Sakari Kivistö, kasvatuksen työalajohtaja Riitta Petsalo, suntio Paula Hermann sekä hallintopastori ja ympäristövastaava Satu Alander. Heinolasta mukana olivat kirkkoherra Janne Hatakka, talouspäällikkö Mirja Stenroos, vastaava lastenohjaaja Lena Nikkilä, seurakuntapuutarhuri Kati Metso sekä kirkkovaltuutettu, ympäristötyöryhmän puheenjohtaja Satu Kauhajärvi.

Kati Metso
Kati Metso