Kirkkoon johtava luiska on jälleen käytössä.

Kirkkopuistossa rakennetaan maalämpöä ja kaivaustyöt aiheuttavat muutoksia liikkumiseen kirkon ympärillä. Viikon verran poissa käytöstä ollut kirkkoon johtava luiska on jälleen normaalisti käytössä ja kirkkoon pääsee esteettömästi. Kulkuyhteys wc-rakennukseen on edelleen poikki.

Kirkko ja työmaa-aitoja

Työt Heinolan kirkon ympärillä olevassa kirkkopuistossa ovat alkaneet maanantaina 16.10.2023 ja kestävät tammikuun 2024 loppuun. Kirkko ja Vanha pappila voivat olla käytössä koko hankkeen ajan.

Ensimmäinen työvaihe on lämpökaivojen poraus, josta aiheutuu melua ja tärinää ympäristöön. Häiritsevää melua aiheuttavaa työtä tehdään maanantaista perjantaihin klo 7–18 välisenä aikana huomioiden seurakunnan tilaisuudet Heinolan kirkossa ja Vanhassa pappilassa.

Toisena työvaiheena on maanrakennustyöt sekä maanalaiset lämpölinjat, vesijohdot, maalämmön vaakaputket ja sähköt. Eri työvaiheiden aloituksesta tiedotetaan ennen niiden aloitusta.

Nykyinen lämmönjakohuone sijaitsee purettavassa Seurakuntakeskuksessa, minkä vuoksi uuden lämmitysjärjestelmän rakentaminen on välttämätöntä.

Putkiurakoitsija ja päätoteuttaja: Energy Center Finland Oy ja
Aliurakoitsija/poraukset: Juwaco Oy
Rakennuttajakonsultti/valvoja: Granlund Jyväskylä Oy
Turvallisuuskoordinaattori: Granlund Jyväskylä Oy
LVIAS-suunnittelu: Granlund Jyväskylä Oy

Uutista päivitetty 13.11. Lisätty tieto, että kirkkoon johtava luiska on jälleen käytössä.

Mirja Stenroos
Mirja Stenroos