Heinolan pitäjänkirkon päiväjumalanpalveluksen alkamisaika muuttuu

Toisesta adventtisunnuntaista 8.12. lähtien Heinolan pitäjänkirkon päiväjumalanpalvelukset alkavat klo 13. Kyseessä on vuoden kestävä kokeilu.

Kirkkoneuvosto päätti 3.9. kokouksessaan pitäjänkirkon jumalanpalvelusten alkamisajankohdan muutoksesta 8.12.2019 - 22.11.2020. Perhemessut pitäjänkirkossa alkavat edelleen klo 10. Niitä järjestetään neljä kertaa kirkkovuodessa.

Kirkkoneuvosto perusteli päätöstään tarkoituksenmukaisella henkilöstöresurssien käyttämisellä. Porrastamalla jumalanpalvelusten alkamisajankohdat sama työntekijätiimi voi palvella molemmissa Heinolan seurakunnan kirkoissa.

Heinolan kirkossa, kaupungin keskustassa, päiväjumalanpalvelukset alkavat edelleen klo 10.

Tutkimusten mukaan seurakuntalaisten toiveet jumalanpalvelusten alkamisajankohdasta vaihtelevat suuresti. Myöhemmin iltapäivällä alkava jumalanpalvelus palvelee kuitenkin osaa seurakuntalaisista selvästi paremmin kuin kello 10 alkava.

2019-11-26 15:16:00.0