Kirkonseutu on uudistunut

Lauantaina 18.1. ilmestyvä Kirkonseutu-lehti on jo uudenoloinen ja -näköinen
Kirkonseutu uudistuu

Uusi lehti on kooltaan hieman nykyistä pienempi, sillä Kirkonseutu siirtyy leikattu tabloid -formaattiin.

Kirkonseutu uudistuu myös sisältöjen osalta. Yksi näkyvämpiä muutoksia on se, että jatkossa lehti on jaettu kahteen eri osaan: kirkollisiin uutisiin ja artikkeleihin sekä erilliseen Menot-liitteeseen. A-osassa paneudutaan entistä enemmän ajankohtaisiin ilmiöihin ja puheenaiheisiin sekä syväluotaaviin henkilöhaastatteluihin. Menot-osasta puolestaan löytyvät seurakuntien tapahtumatiedot.

– Päätoimittaja Markus Luukkonen kertoo, että juttuaiheita nostetaan myös seurakuntaelämän ulkopuolelta, tavallisesta päijäthämäläisestä elämästä, jossa on taustalla kristillinen maailmankäsitys. Yksi lehden sivuista on ”hyperpaikallinen”, ja kierrämme sen puitteissa koko levikkialueen ympäri. Olemme kiinnittäneet uusia kolumnisteja, kuten onnellisuusprofessori Markku Ojasen.

Uudistuksen myötä myös julkaisijakunta kasvaa, kun Tainionvirran seurakunta on liittynyt Kirkonseutu-lehden yhteistyöhön 1.1.2020 alkaen. Tainionvirran seurakunta perustettiin vuoden 2019 alussa yhdistämällä Sysmän ja Hartolan seurakunnat.

Kirkonseutu-lehden nykyisiä julkaisijoita ovat Lahden, Hollolan, Heinolan ja Asikkalan seurakunnat. Tainionvirran myötä lehden painos nousee 91 000 kappaleeseen. Lehteä jaetaan tulevaisuudessa yhdeksän päijäthämäläisen kunnan alueella.

2020-01-08 17:22:00.0