Kesätoiminta Heinolan seurakunnassa

Jumalanpalvelukset ovat Heinolan kirkossa sunnuntaisin kello 10.00 ja Heinolan pitäjänkirkossa kello 13.00.

Jumalanpalveluksia pidetään sekä messuina (ehtoollinen) että sanajumalanpalveluksina. Heinolan kirkon sanajumalanpalvelusten jälkeen on tapulikahvit. Kirkojen sisäänkäynneillä on desinfiointipisteet sekä turvallisuusohjeet. Ehtoollinen vastaanotetaan seisten.

Koska jumalanpalvelusten osallistujamäärää joudutaan turvavälien vuoksi rajaamaan, toivomme että voisit mahdollisuuksien mukaan osallistua jumalanpalvelukseen myös pitäjänkirkossa.

Heinolan kirkossa maksimiosallistujamäärä kirkkosalissa ja parvella on yhteensä 80 hlöä. Urkuparvella on tuolit kohdissa, joissa voi istua.
Heinolan pitäjänkirkossa maksimimäärä on 100 hlöä. Istumapaikat on "merkattu" virsikirjoilla. Urkuparvi on kiinni.

Riskiryhmiin kuuluvia pyydämme harkitsemaan jumalanpalveluksiin osallistumista.

Heinolan kirkon jumalanpalvelusten striimausta jatketaan.

Kirkollisia toimituksia (hautaansiunaaminen, kaste, avioliittoon vihkiminen) koskevat osallistumisrajoitukset poistuvat 1.6. alkaen.
Turvavälien vuoksi kappeleissa pidettävien siunaustilaisuuksien osallistujamäärä on kuitenkin rajattu, 30 henkilöä.
Jos siunaus tapahtuu haudalla, rajoitusta ei ole.

Työntekijämme eivät voi toistaiseksi osallistua muistotilaisuuksiin.

Seurakunnan tilat ovat varattavissa perhejuhliin. Turvavälien vuoksi tiloissa voi kuitenkin olla puolet suurimmasta sallitusta henkilömäärästä.

Kesän aikana ei voida järjestää seurakunnan kokoavaa toimintaa (esim. pihaseurat, kesäkahvila)

Kirkkoherranvirasto ja taloustoimisto avoinna ma - pe klo 9 - 13. Toivomme kuitenkin, että asioisit ensisijaisesti puhelimessa ja sähköpostilla.

Sulkavankosken kesäkoti on suljettu kesän ajan. Juhannusjuhlaa ei järjestetä.

Diakoniatyön käytännöistä ja kesän rippikouluista löytyy tarkempaa tietoa seurakunnan verkkosivuilta.

Epidemiatilanteen muuttuessa ohjeita voidaan joutua tarkentamaan kesän aikana. Ajantasaiset ohjeet löytyvät seurakunnan verkkosivuilta.

2020-06-05 13:23:00.0