Koronavirusepidemian aiheuttamat rajoitukset Heinolan seurakunnan toiminnassa 31.7.2021 asti

Etelä-Suomen Aluehallintovirasto on tehnyt 15.6. päätöksen, jossa yleisötilaisuuksia sekä yksityishenkilöiden järjestämiä tilaisuuksia koskevat henkilömäärärajoitukset poistuvat Päijät-Hämeessä.

Heinolan seurakunnan jumalanpalvelukset ovat avoimia yleisötilaisuuksia. Pienryhmät voivat kokoontua. Kirkollisissa toimituksissa ei rajata osallistujamäärää. Kuitenkin edelleen on huolehdittava siitä, että tiloissa voidaan pitää säädetyt turvaetäisyydet.

Koronaturvallisuus (maskit, käsihygienia) on huomioitava edelleen kaikessa seurakunnan toiminnassa.

Kotikäyntejä voidaan tehdä. Seurakunnan työntekijät voivat osallistua normaalisti perhejuhliin (esim. muistotilaisuus, kastejuhlat, syntymäpäivät) koronaturvallisuus huomioiden.

Yleinen kasvomaskin käyttösuositus on edelleen voimassa ja koskee kaikkia yli 12- vuotiaita.

Wed Jun 16 13:49:00 EEST 2021