Muutoksia joulunpyhien jumalanpalveluksissa ja hartaushetkissä

Ehtoollista on tarjolla viikkomessuissa ennen joulua tiistaina 21.12. Joulunpyhien hartauksia järjestetään ulkotiloissa ja striimattuna. Jouluaattona pitäjänkirkkoon pääsee katsomaan seimen ihmettä ja kuulemaan jouluevankeliumin sekä jouluista musiikkia.

christmas-gab8bc6011_1920.jpg

Ehtoollista on tarjolla viikkomessussa
Lyhyitä viikkomessuja pidetään joulua edeltävällä viikolla ti 21.12. klo 10 Heinolan pitäjänkirkossa ja klo 15 Heinolan kirkossa puolen tunnin välein. Kirkkoon voi tulla 20 osallistujaa kerrallaan. Ilmoittautuminen ma–to klo 9-12 Irja Voutila 0440 593426.

Jouluaatto 24.12.

Jouluaattona Heinolan pitäjänkirkossa on avoimet ovet klo 13–15. Kirkossa voi omassa tahdissa käydä katsomassa seimiasetelmaa, kuulla jouluevankeliumin ja jouluista musiikkia. Kirkossa voi olla 20 henkilöä kerrallaan. Jouluaaton hartaudet pidetään ulkona. Hartaushetket ovat klo 15 Kirkkopuistossa Heinolan kirkon edustalla, klo 15 Vierumäen urheiluopistolla Letturannassa sekä klo 18 Heinolan hautausmaalla. Lisäksi seurakunnan verkkosivuilla ja facebookissa julkaistaan jouluaattona ennakkoon tallennettu jouluhartaus Vanhasta pappilasta sekä lasten jouluhartaus ”Tallin eläinten joulu”.

Joulupäivä 25.12.
Joulupäivänä klo 8 on jouluaamun hartaus Pitäjänkirkon pihapiirissä. Jumalanpalvelus striimataan Heinolan kirkosta klo 10. Sen toimittavat Risto Auvinen ja Maarit Kihlström, musiikista vastaavat kanttori Jukka Tabell ja Lukkarin Laulajat.

Tapaninpäivä 26.12.
Tapaninpäivän joululaulukirkko striimataan Heinolan kirkosta klo 10. Jumalanpalveluksen musiikki koostuu tutuista joululauluista. Pia Särkelä, Risto Auvinen, Ursula Auvinen ja Kirkkokuoro.

Striimattuja jumalanpalveluksia voi seurata Heinolan seurakunnan YouTube-kanavalta, jonne on linkki seurakunnan verkkosivujen etusivulla www.heinolanseurakunta.fi.

2021-12-13 11:13:00.0