Seurakuntavaalit syksyllä

Seurakunnassa on syksyllä vaalit. Vaalit käydään teemalla Minun kirkkoni. Parhaillaan etsitään ehdokkaita syksyn seurakuntavaaleihin. Ehdokasasettelu päättyy syyskuussa.
minun-kirkkoni-sin-pieni_THUMB.jpg

Luottamushenkilöt vaikuttavat osaltaan siihen, millainen on kirkon tulevaisuus. Millainen on sinun kirkkosi? Millaisessa kirkossa sinä haluaisit olla mukana? Seurakuntavaalit ovat paikallisvaalit. Seurakuntalaisille tämä tuo erinomaisen mahdollisuuden vaikuttaa kirkon työhön omassa lähiympäristössä

Lähde ehdokkaaksi joko vakiintuneille ehdokaslistoille tai perusta oma valitsijamiesyhdistys.

Ehdolle asetutaan valitsijayhdistyksen kautta. Sen taustalla voi olla puolue, herätysliike tai jokin aate, joka yhdistää sen jäseniä tai valitsijayhdistyksen voi perustaa esimerkiksi kaupunginosan äärelle. Valitsijayhdistys kerää listalleen ehdokkaita, joilla on yhteinen näkemys esimerkiksi kirkon uudistamisesta, tasa-arvon edistämisestä tai nuorten aseman vahvistamisesta kirkossa.

Täältä löydät tietoa

Valtakunnalliselle seurakuntavaalit.fi -sivustolle on koottu tietoa ehdokasasettelusta ja valitsijayhdistyksistä. Sivulta löydät myös ohjeet oman yhdistyksen perustamiseen.

Jos olet jonkun valitsijamiesyhdistyksen asiamies, käy laittamassa yhdistyksesi ja omat yhteystietosi oman seurakuntakuntasi kohdalle.

Heinolan seurakunnalla on oma vaalisivut, joiden etusivulta pääsee valtakunnallisille vaalisivuille klikkaamalla vaalien tunnuskuvaa Minun kirkkoni.

Kirkonseutu / Laura Visapää
laura.visapaa@evl.fi