Oi Joulupuu -katunäytelmä

su 15.12. klo 15.00

WPK-talo, Kymenkartanonkatu 2

Kiertävä katuteatteri, jonka mukana yleisö kulkee kohtauksesta toiseen. Esitys alkaa WPK-talon pihalta, josta katsojat ohjataan rantapuiston huvimajalle, Jyränkölän sisäpihalle ja lopuksi kirkkoon. Ilmaislipun näytökseen voi hakea Foto Heinola -liikkeestä.

Esitys on kiertävä katuteatteri, jonka mukana yleisö kulkee kohtauksesta toiseen. Kulisseina toimivat kauniit vanhat heinolalaiset rakennukset. Esitys alkaa WPK-talon pihalta, josta katsojat ohjataan rantapuiston huvimajalle, Jyränkölän sisäpihalle ja lopuksi kirkkoon.

Kirkkokohtauksessa nähdään lukion nuorten musiikkiesitys. Näytelmään tehdyn Eeva ja Teemu Rantalan Valo joulupuun -laulun esittää Musiikkiteatteri Intopiukeen lapset ja Virtapiiri-kuoro. Kirkossa pääsevät kaikki paikalla olevat lapset esittämään yhdessä laulun Joulupuu on rakennettu.
Oi joulupuu on heinolalaisten kertomien tarinoiden pohjalta kirjoitettu esitys. Sen on käsikirjoittanut Tytti Jäppinen. Ohjauksesta ja tuotannosta vastaa Satu Nipuli ja puvustuksesta Piritta Peltola.

Näytelmän toteuttaa teatteriyhteisö Heinolan katuteatteri, jossa on mukana toistakymmentä aikuista teatteriharrastajaa, lapsinäyttelijöitä, lauluryhmä ja muusikko. Esityksen tekemiseen osallistuu tänä vuonna kaikkiaan noin 130 kaupunkilaista.

Yhteistyössä Heinolan Kaupunkisydän ry, Heinolan seurakunta, Heinolan kulttuuritoimisto, Jyränkölän Setlementti, Heinola Seura, Lions Club Heinola, Heinolan Kuoroyhdistys, Heinolan Lukio, Itä-Hämeen Kansantanssijat ry, Rajajärven Kuusifarmi, Työpaja Torppa, Koulutuskeskus Salpauksen media-ala.
  • Musiikki Musiikki

Kirkkoherra